V levickej nemocnici vyspovedali vyše tisíc pacientov o spokojnosti so službami
22.1.2020
Nemocnica Levice, člen skupiny AGEL, sa snaží skvalitňovať svoje služby a úroveň každodenne poskytovanej zdravotnej starostlivosti. Aby však mala relevantnú spätnú väzbu od tých najpodstatnejších – pacientov, začala vlani v lete realizovať prieskum spokojnosti hospitalizovaných pacientov. V priebehu siedmich mesiacov uplynulého roka 2019 (od júna do decembra) zozbierala takmer 1050 dotazníkov od mužov a žien, ktorých zdravotný stav priviedol do Nemocnice Levice, a niektoré námety pacientov už aj zaviedla do praxe.
"Našou snahou bolo a naďalej je stať sa prvou voľbou pre pacientov v regióne a inšpirovať ostatných, ako sa dá zlepšiť zdravotníctvo u nás. Sú k tomu potrebné tri dôležité aspekty: rešpekt, zodpovednosť a tímová práca“, hovorí riaditeľ nemocnice Ján Belanský. Dotazník spokojnosti zaviedli vlani v júni. "Zisťovanie spokojnosti pacientov sa realizuje cez pracovné dni od pondelka do piatka, kedy navštívim hospitalizovaných pacientov na oddeleniach. K dispozícii mám zoznam prijatých pacientov, a hneď v prvý deň ich hospitalizácie ich oboznámim o našom projekte. Na druhý až tretí deň pacientov opäť navštívim a buď mi odovzdajú už vyplnený dotazník, alebo ho vyplnia za mojej pomoci“, opisuje spôsob zisťovania spokojnosti Magdaléna Trenčíková, manažérka kvality levickej nemocnice.. V dotazníku je osem otázok ohľadne zdravotnej starostlivosti zo strany lekárov, ošetrovateľskej starostlivosti zo strany sestier, informovanosti pacienta o jeho liečbe, diagnóze, spokojnosť s čistotou na oddelení alebo izbe, spokojnosť so stravou resp. odporúčanie pacienta, čo by sa v nemocnici mohlo zlepšiť. "Pacienti majú možnosť vyzdvihnúť kohokoľvek z personálu, lekára, sestru, ošetrovateľov, ale aj sa posťažovať, niektorí sa chcú len vyrozprávať“, zhrnula skúsenosti manažérka kvality. Za sedem mesiacov vyzbierala celkovo 1046 dotazníkov.
A aké sú najčastejšie klady a zápory? "Záleží od toho, na ktorom oddelení sú pacienti hospitalizovaní. Väčšinou sú spokojní s ošetrovateľskou starostlivosťou zo strany sestier, prístupom lekárov. Pripomienky boli na stravu, resp. na vybavenie izieb, že by privítali žalúzie, sieťky na oknách, vybavenie izby wifi,“ hovorí M. Trenčíková. Nemocnica na základe aj podnetov zo strany pacientov vybudovala vlani 4 nadštandardné izby na oddelení vnútorného lekárstva, zamestnanci nemocnice nosia menovky, postupne sú preškoľovaní v oblasti komunikácie pacient – lekár, pacient – sestra. Nemocnica už rieši aj úpravu sociálnych zariadení a vylepšenie stravy pridaním ovocia a zeleniny. Dotazníkový prieskum bude v nemocnici pokračovať aj v tomto roku.
Levická nemocnica sa v septembri 2017 stala súčasťou skupiny AGEL, ktorá je najväčším súkromným poskytovateľom zdravotnej starostlivosti v strednej Európe. V súčasnosti nemocnica zamestnáva viac ako 600 zamestnancov. Jej spádovú oblasť tvorí viac ako 160 000 obyvateľov. Ide o jednu z najväčších nemocníc v Nitrianskom kraji.
SpäťKontakt pre médiá
Kontakt neslúži na objednávanie pacientov na vyšetrenie, očkovanie, testovanie a zasielanie výsledkov vyšetrení.
Kontakty na všetky spoločnosti a zdravotnícke zariadenia Skupiny AGEL nájdete v zozname spločností Skupiny AGEL